01 augustus 2011

Gehandicapten.com in aktie

31 Augustus 2011,
Villa Coconut Grove
Hua Hin, Thailand

Gisteren regende het zowat de hele dag. En na zo'n dag loop ik altijd even rond ons voor rolstoelen aangepaste vakantiewoning om te kijken hoe het met onze vernieuwde tuin is. Tot mijn verbazing zie ik iets wat op een schildpad lijkt. Ik buk me, wacht even af en vervolgens zie ik een kopje te voorschijn komen. Zodra ik me maar een beetje beweeg trekt hij/zij zijn kop weer in.
Duidelijk dus, dit is een echte schildpad, Tao(spreek uit als Tauw) in het Thais. Hij is waarschijnlijk door devele regen het spoor bijster geraakt.

Omdat ik maar weinig verstand heb van locale dieren haal ik de huishoudster erbij. In het Thais maakt ze ons duidelijk dat het een waterschildpad is. Ik bedenk dat hij wel verderop onder een palenrestaurantje kan wonen. Zij is het met me eens.
Dus tilt ze hem op en brengen we hem samen weg.

Even later na een klein duwtje in de goede richting zwemt hij weg. Eenmaal thuis bedankt de huishoudster ij voor het helpen redden van het diertje. Wij samen hebben hem gered en dit geeft een goed gevoel of je nu Boedhistisch bent of niet. Wil je meer dieren zien die ik gefotografeerd heb rond ons huis bekijk dan eens ons fotoalbum over Thaise dieren.

Geen opmerkingen: