31 maart 2013

Rolstoel op zee van Rio naar Buenos Aires

Goedemorgen Costa Fascinosa,

Na een lange nacht worden we wakker. Vannacht zijn we verschillende keren wakker geweest. Mijn evenwichtsorgaan had een beetje moeite met het schommelen van het schip. Dus heb ik nu een wee gevoel in mijn maag. Hopelijk wordt dat het niet erger.
Het is inmiddels half tien en tijd voor ontbijt. In twee verschillende gelegenheden kan ontbeten worden. Dus zoeken we een plekje en gaan op weg naar het uitgebreide buffet. Hier is niets op aan te merken.
De eerste paar happen gaan maar moeilijk naar binnen. Het begin van zeeziekte is er. Maar omdat we lekker in de open lucht bij het zwembad zitten knapt het snel op. Eerst wat drinken, dan wat eten. Na het ontbijt voel ik me een stuk beter. Gelukkig maar.
Als ik me niet beter had gevoeld kon ik nog altijd zeeziektepilletjes slikken. Die worden aan boord gratis verstrekt.

Na het ontbijt begint de grote ontdekkingstocht. Scheepsinformatie in de hand en plattegronden bestuderen om ergens te kunnen komen. Als eerste een internetverbinding om de familie op de hoogte te stellen dat we goed aangekomen zijn en om onze vermiste bagage op te sporen. Tijdens onze verkenningstocht zien we de kraampjes met horloges, sjaaltjes, damestassen, enz. enz. Sommigen gaan met wel 10 horloges naar huis. Hoeveel heb je nodig?


Het is inmiddels lunchtijd. Je kan hele dagen verdoen met het rondlopen op het schip van 14 verdiepingen hoog en 350 meter lang. We hebben nog lang niet alles gezien. We nemen ons voor na de lunch lekker aan dek te gaan zitten. Ligstoelen in overvloed en drankjes zijn al betaald met ons drankenpakket. We kunne kiezen uit twee gezellige locaties. Bij het ene zwembad worden activiteiten georganiseerd zoals steps, salsa dansen, enz. Dit gaat gepaard met veel luide muziek. Bij het andere zwembad is het rustiger en dit heeft onze voorkeur.

We kijken een beetje over zee en zien verschillende schepen voorbij komen. En mensen kijken is ook een leuk tijdsverdrijf. We horen veel Spaans en Portugees. Helaas spreken we dit niet. En zij spreken ook beperkt Engels. Deze relaxte middag gaat voorbij en rond 6 uur gaan we naar onze hut om ons om tekleden voor het diner.
In de eetzaal ontstaat verwarring. Onze tafel is bezet door iemand anders. Dit is een misverstand en al snel hebben we weer onze eigen tafel terug. We maken kennis met onze buren. Een Braziaals gezin uit Rio de Janeiro. Ze spreken uitzonderlijk goed Engels door hun tweejarig verblijf in Noord Amerika. Er zullen nog veel aardige gesprekken volgen. Hun driejarige dochtertje heeft pijpekrullen. Doet me denken aan mijn eigen jeugd. Het eten is wederom erg lekker en de wijn is inclusief.

Aan het eind van de cruise komen we tot de concludie dat wij niet genoeg drinken om voordelig uit te komen met een drankenpakket. We drinken veel water en koffie. Dit is op deze cruise bij de prijs inbegrepen. Dat enkele glas wijn bij het eten en af en toe een biertje doet het drankenpakket geen recht. Dus een volgende keer zullen we hier beter over nadenken. Tenslotte zijn er ook dagen dat je nauwelijks aan boord bent.

De volgende dag op zee verloopt niet veel anders. Maar we beginnen ons wel een beetje meer thuis te voelen.

Wordt vervolgd.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar is het vervolg? Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Unknown zei

Hallo Anoniem,

Het vervolg is er. Geef je ook nu weer een reaktie?

Groetjes, Hanneke van der Linde