27 oktober 2013

Vliegen met een elektrische rolstoel

Op vakantie gaan is 1, vliegen is 2, maar vliegen met een elektrische rolstoel is 3, 4, 5, enz. Mensen met een beperking hebben zoveel meer voorbereidingen te treffen. Voorbereidingen die je bijna niet van iemand anders kan leren. Vliegen met je elektrische rolstoel is zo'n onderdeel waarbij bijna niemand je kan helpen.

Toch heb ik met onderstaande video getracht een beetje licht in deze duisternis te brengen. De video laat zien hoe ik mijn rolstoel voorbereid op het transport tijdens de vlucht van Luchthaven Amsterdam Schiphol naar Bangkok Suvanabhumi Airport. Deze voorbereidingen tref ik om schade aan mijn rolstoel zoveel mogelijk te beperken.



Wat zie je?
  • Een klein mapje met gereedschap passend op bouten en moeren van de rolstoel.
  • Bundelbandjes / snap straps.
  • Loskoppelen van de stuurunit.
  • Loskoppelen van de accukabel.
  • Vastzetten van kabels.
  • Verpakken van onderdelen in waterdichte tas.
  • Bagagebanden en spinnen om tas op rolstoel vast te maken. Scheelt kilo's in de koffers.
  • Instructie van het luchthavenpersoneel hoe de rolstoel te verplaatsen en te vergrendelen.

Vragen over de video? Vragen over vervoer van elektrische rolstoel op en tijdens vakantie in en naar Hua Hin, Thailand schroom dan niet om een email te sturen.

Geen opmerkingen: