16 juli 2011

Reparatie elektrische rolstoel in Bangkok Thailand

Repareren rolstoel bij Siam Nissin in Bangkok.

15 juni 2011,
Bangkok, Thailand
Siam Nissin Co. Ltd.

 Ik zag het al gebeuren voor vertrek. Dus heb ik Welzorg mijn rolstoel laten nakijken en gezegd dat hij niet lekker liep. Met een beetje vet was het opgelost volgens de monteur. Niet dus.

Al op dag twee van mijn vakantie was mijn elektrische rolstoel stuk. Erger kan niet. Je ziet jezelf al gekluisterd aan tafel in een handbewogen rolstoel. En niet een die ik zelf kan voortbewegen, want dat kan ik helemaal niet. Dus mijn vrouw is de klos om mij te duwen.
En dit is wat ik echt niet leuk vind, afhankelijk zijn van wie dan ook.

Dezelfde dag meteen oplossingen gaan zoeken. Een oude afgeschreven rolstoel opgeduikeld uit de opslag. Vijf jaar geleden verscheept met inboedel richting Thailand. Mijn vrouw, na al die jaren een betere technicien dan de gemiddelde Welzorg monteur, heeft van twee rolstoelen een kunnen maken. Ik kon dus weer rijden zij het langzaam met vierkante wielen. En met een geluk bij een ongeluk werkt mijn oplader ook nog na 5 jaar.
Verder kontakt opgenomen met Welzorg, mijn reisverzekering, de SOS dienst en Meyra Nederland. Geen van allen willen ze meedenken laat staan helpen. Hoe lullig kan je zijn. Ze zeggen doodeenvoudig dat dit kan gebeuren op vakantie en ik moest het zelf maar oplossen.

Hoe anders zijn ze in Duitsland en in Thailand. Hulde aan de firma Siam Nissin. Zij bestelden onderdelen bij Meyra Duitsland. Binnen een week waren deze in Bangkok en werden de kapotte onderdelen vervangen. Gefeleiciteerd. Hier weten ze nog wat service is en hoe je klanten goed behandeld. De te dik betaalde betweters in Nederland kunnen hier zeker wat van leren. Want aan inlevingsvermogen ontbreekt het bij Welzorg zeker.

Het enige nadeel. Ik moet de rekening waarschijnlijk zelf betalen. Maar hier is van mijn kant nog niet het laatste over gezegd.

Siam Nissin, Bedankt. Meyra Duitsland, Bedankt. Mijn vakantie kan niet meer stuk.

Geen opmerkingen: