09 oktober 2011

WheelchairThailand onderweg in aangepast rolstoel vervoer

Rolstoel en gehandicapten vervoer naar, op en van Aruba.

Elke keer als ik samen met Hanneke op vakantie ga naar een onbekende bestemming, vraag ik mezelf af of ik rolstoelgeschikt vervoer kan vinden. Dat wil zeggen een luchtvaartmaatschappij die mijn rolstoel wil meenemen, een taxibedrijf dat mij van de luchthaven naar het hotel kan brengen en een huurauto om de omgeving te verkennen. En elke keer begint dit met een zoektocht op internet.

Als eerste heb ik een ticket nodig naar Aruba. Ik kijk bij KLM en zie dat de vlucht uitgevoerd wordt door Martinair. Dus even op deze website kijken. Op de website van Martinair kun je een vlucht boeken bij KLM. Later kom ik te weten dat Martinair al van KLM is maar per 1 november 2011 volledig overgeheveld wordt naar de KLM. Dus boek ik mijn ticket naar Aruba bij KLM. Omdat ik vaker met KLM vlieg weet ik dat het meenemen van mijn elektrische rolstoel en handbewogen rolstoel geen probleem is. Zodra ik mijn online ticket heb gekocht bel ik met KLM Cares voor het meenemen van mijn rolstoelen. Binnen een half uur is dit geregeld.

Nu een taxi. Ik vind twee adressen. Een website van Lite Life Medicab en een van een Nederlander genaamd Ernst. Beide stuur ik een email, maar helaas krijg ik van de tweede nooit antwoord. Van de eerste krijg ik wel antwoord en de rit met hun aangepaste taxi van de luchthaven naar het Holiday Inn Hotel kost $ 60 oftewel AWG 105. Deze boek ik voor zowel de heen als de terugweg.

Dan een huurauto. Dat blijkt een beetje moeilijker. Veel grote verhuurbedrijven verhuren allerlei auto's op Aruba, maar busjes kunnen we maar bij een verhuurbedrijf vinden. We nemen contact op, maar ze weigeren er een bank uit te halen. Dus dat lukt niet. Nu maar hopen dat het in het hotel wel lukt.
Na aankomst gaan we de tweede dag naar de verhuurbalie van National. Zij verhuren een Ford E150 bus voor 8 personen. De banken willen ze er wel uithalen dus maken we de deal rond voor € 560 voor 8 dagen. We hebben zelf oprijgoten meegenomen van 220cm lang. Dus met elektrische rolstoel en al kunnen we het eiland gaan verkennen.

Wil je zien hoe we overal gekomen zijn en waar we overal geweest zijn klik dan op bovenstaande foto om naar ons Picasa Webalbum te gaan.

Geen opmerkingen: