29 oktober 2010

Rolstoeltoegankelijk openbaar vervoer Bangkok op kaart

Gedurende een lange tijd heb ik de aanleg van de Airlink in Bangkok gevolgd. De Rail link is een trein op een verhoogde traject die in een mum van tijd passagiers van de luchthaven Suvarnabhumi in Bangkok naar het centrum van Bangkok brengt.
Tijdens eerdere bezoeken had ik al uitgevonden dat de MRT metro in Bangkok rolstoeltoegankelijk was. En de BTS Skytrain heeft ook een aantal roltoeltoegankelijke stations.
Dus mijn nieuwsgierigheid omtrent de toegankelijkheid van de Airlink was dan ook groot. Deze nieuwsgierigehid heb ik tijdens mijn laatste bezoek kunnen bevredigen. De conclusie luidt: " De Air Link / Railink is aangepast voor rolstoelen.
Om nu mensen in een rolstoel of een scootmobiel te informeren over dit openbaar vervoer heb ik een kaart gemaakt met alle stations. Als je op een station klikt krijg je informatie over de toegankelijkheid. En ben je in Bangkok dan kan je de kaart natuurlijk opzoeken op internet.
Veel plezier in Bangkok. Er is veel te zien, ook voor rolstoelers. Oh ja een enkel ritje met de Airlink kost op dit moment 15 Baht / 0,30 Euro.


Wheelchair access BTS Skytrain MRT Subway Airlink Raillink Airport weergeven op een grotere kaart

En als je op zoek bent naar een aangepaste taxi van de luchthaven in Bangkok naar onze accommodaties in Hua Hin neem dan gerust contact met ons op. We zijn te bereiken op info@gehandicapten.com .

1 opmerking:

miranda zei

Dit is handig, gaan we zeker gebruik van maken!

miranda