07 oktober 2010

Rolstoelveiligheid in Thailand

Bron: www.xtravus.com
Merk: TRV 25 liter

Tijdens mijn verblijf in Thailand werd ik geconfronteerd met een kapotte rolstoelverlichting. Aangezien ik veel op de weg rij was ik niet meer goed zichtbaar aan de achterkant. Nou heb ik wel een rugzak met een fluoriscerende band erop maar dat is niet voldoende voor een goede zichtbaarheid. Mijn eigen veiligheid staat hier dus op het spel.

Thuisgekomen ligt er altijd een stapel post en de ANWB Kampioen is een van de bladen die binnengekomen is. Hanneke, mijn vrouw, bladert altijd alles even door en zag in dit blad de rugzak op bijgaande foto. Lijkt mij ideaal. Fluoriscerend geel/groen met lichtgevende banden. Deze banden worden opgeladen door zonlicht en geven licht in het donker. In Thailand dus een prima oplossing. De lichtintensiteit overdag is zeer hoog dus zal de rugzak altijd licht geven in het donker.

Maar niet alleen in Thailand verhoogt dit mijn veiligheid maar ook op de Nederlandse weg/fietspaden bij beperkte straatverlichting. Een aanrader voor elke rolstoelgebruiker of scootmobiel. Nadeel je hebt ook licht in het vliegtuig als je wilt slapen. Dus moet je hem hier opbergen in de bagagebak.

Oorspronkelijk zijn deze rugzakken ontworpen voor motorrijders. Ze zijn er in twee maten, 15 en 25 liter.

Geen opmerkingen: